wtorek, 2 sierpnia 2022

Dawny Skansen Łódzkiej Architektury Drewnianej

Byłam tu jeszcze wtedy gdy wnętrza tych domów wiały pustką. Jednak przejście się pośród nich, dawało satysfakcję pomimo, bo kontakt z historią zawsze jest na plus.
Miejsce to, zabiera podróżnika do Łodzi z dziewiętnastego stulecia.

Jest mi wiadomym, że Skansen Łódzkiej Architektury Drewnianej, dziś zmienił się nie do poznania i również z nazwy dostąpił odświeżenia na: Łódzki Park Kultury Miejskiej.

8 historycznych obiektów stoi wzdłuż dwóch ulic. Zostały przeniesione, pochodzą nie tylko z Łodzi lecz także z jej okolic. Domy zrekonstruowano i dostosowano do zwiedzania przez cały rok.







Stoi tam moja ulubiona willa z Rudy Pabianickiej. Czy pamiętacie wpis o Rezerwacie Willowym? ⏩ KLIK

Willa planem filmowym horroru „House” z 2007 roku, oraz  filmu kostiumowego „Hiszpanka” z 2014 roku. Na dzień dzisiejszy w jej wnętrzach planowana jest wystawa stała poświęcona relaksowi i różnym formom spędzania wolnego czasu.






Drewniany kościół pw. św. Andrzeja Boboli to najstarszy obiekt w Parku Kultury, stał on niegdyś w Nowosolnej. Wewnątrz zachowano sakralny wystrój.

Przy wejściu stoi bardzo ładny drewniany budynek, była to niegdyś poczekalnia tramwajowa ze zgierskiej krańcówki na placu Jana Kilińskiego. Dziś można kupić tam bilety wstępu do Parku.

Zdjęcia są stare, planuję odświeżyć ten temat i pójść po nowe doznania oraz fotografie.

16 komentarzy:

  1. Bardzo mnie cieszą takie projekty, dziś leciał jakiś polski film z takimi budynkami w tle, cos pięknego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię poczuć się jakbym przekroczyła wrota czasu. Dlatego nie omijam skansenów i zamków. :)

      Usuń
  2. Wpisałam komentarze i znowu nic nie ma, a napisałam skargę do bloggera.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe czy to coś pomoże. Mnie nawet nigdy nie odpisali.

      Usuń
  3. Jakie klimatyczne miejsca, nie wiedziałam o ich istnieniu.
    Willa prezentuje się przepięknie, aż ma się ochotę tam pojechać i zobaczyć ja na żywo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niezwykle interesująca jest drewniana zabudowa w tym skansenie.
    Generalnie Łódż to miasto wyjątkowe. Nie ma drugiego takiego w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie miałam pojęcia o istnieniu tego skansenu. Zachwyciła mnie willa z Rudy, wszystkie drewniane budynki mają w sobie mnóstwo uroku, są takie swojskie, to budynki z mojego dzieciństwa.
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swojskie i bardzo eleganckie. Cieszy mnie, że takie dostojne domy ratują i dbają, że nie jest kolejną ruderą na Rudzie. Mogliby więcej ich zabrać, albo przynajmniej pomóc tamtym ludziom.

      Usuń
  6. Drugi raz wybieram się do Łodzi. Na spotkanie ze znajomymi głównie. Ostatnio za wiele nie zwiedziliśmy. Może tym razem się uda 😅. To miejsce bardzo chętnie bym zobaczyła. Wygląda wspaniale <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obecnie, jak pisałam, jest o wiele atrakcyjniejsze, bo można tam wchodzić. :) Zobaczysz PRL. ;P

      Usuń
  7. Zdjęcia- jak mówisz- stare, ale bardzo piękne. Chętnie tam zajrzę, bo bardzo lubię takie klimaty. A jeszcze tam nie byłam.
    Ale tymczasem ruszam na południe- górka dołek, może długie podjazdy i szybkie zjazdy. Jak wrócę będę błogosławić nasz lokalny teren- płasko jak po stole.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha, jak tutaj wędruję, to marudzę, że mi gór brak, a jak z gór wracam, też błogosławię ten teren. ;D ;D

      Usuń
  8. Bardzo ciekawe. W Łodzi byłem dwa razy. Jeśli chodzi o Grecję tu są moje fotki w albumie Google: https://photos.app.goo.gl/7Ar7EzbdJwCScENs9 Mam znajomą z Łodzi na FB i Ona zaproponowała żebym się Łodzi bardziej przyjrzał więc się zgodziłem oczywiści :) A tu jest mj filmik z Grecji: https://www.youtube.com/watch?v=5JTr69ApIMg Pozdrawiam i dziękuję że do mnie wpadłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Willa robi ogromne wrażenie, przepiękne miejsce! Z chęcią bym zwiedziła. Uwielbiam te state drewniane domy, mają w sobie to coś.

    OdpowiedzUsuń