piątek, 7 października 2022

Prawie, prawie...

Zobaczyłam ten budynek i od razu pomyślałam – muszę tam wejść! Okrążyłam go z każdej strony, piękna masywna budowla z cegły, takie jak lubię. Wielkie drzwi, coś jakby brama wejściowa, strzeliste okna, nie byle jaka fasada. Drogę przez płot wskazał kot. Było naprawdę blisko, ale kręciło się wokół zbyt wiele ludzi, wysypali się pracownicy biura, naprzeciw był hotel z restauracją (z ogródkiem zewnętrznym) i właściwie nie miałam żadnych szans na szpiegostwo.
Nie chcę kłopotów, nie jestem wandalem ani złodziejem, a miłośnikiem fotografii, a niestety stróże porządku oceniają wszystkich jednako, dlatego zrezygnowałam z dalszych prób wejścia. Ten budynek to niezły smaczek, ale niestety stanął mi w gardle i nie mogę zapomnieć. Jak niezdobyty górski szczyt, który z czasem zaczyna wkurzać.


Szukałam na mapach chociażby nazwy tego obiektu, by dowiedzieć się co tutaj kiedyś było. Trafiłam na świetną historyczną mapę i mam! To była niegdyś hala tkalni.
Doczytałam, że budynek miał wejść w projekt budowy nowoczesnego gmachu. Miała go wchłonąć industrialna bryła nowoczesnego tworu, którego budowa została jednak anulowana.

Cały kompleks to nie tylko reprezentacyjna hala frontowa. Jego część została przejęta przez wspólnotę mieszkaniową i przerobiona na klasyczną kamienicę lokatorską.


Część budynku przerobiona na kamienicę mieszkalną.





6 komentarzy:

  1. Albo sie nie doczytalam, albo nie wspomnialas, ale biorac pod uwage tytul Twojego bloga - uznaje ,ze to widoki w Lodzi. Nigdy nie bylo mi dane zwiedzic tego miasta,chociaz zawsze bardzo mnie interesowalo, mam nadzieje, ze kiedys odhacze swoja liste miast do zwiedzenia w naszym pieknym kraju ♥
    Ps. doczytalam sie w Twoim opisie, ze jestes autorka ksiazki "Straznicy" , od razu zaczelam szukac po internecie i wydaje mi sie, ze to bardzo fajna ksiazka, chetnie ja przeczytam ,jak i rowniez chetnie zostane na Twoim blogu! Zycze wielu sukcesow oraz wszystkiego naj! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma raczej potrzeby pisać, że oto pewne miejsce w Łodzi, skoro blog w całości jest poświęcony Łodzi. ;)
      Jeżeli będzie planowała odwiedzić to miasto, serdecznie zachęcam do klikania w zakładki, może znajdziesz tam coś, co byś chciała zobaczyć. :)
      Dziękuję i pozdrawiam.

      Usuń
  2. To z pewnością bardzo ciekawy budynek. Wcale się nie dziwię że tak bardzo Cię zainteresował...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze w praktycznej pogoni za namacalną historią.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Może jeszcze doczeka się jakiejś dobrej inwestycji.

      Usuń