piątek, 16 czerwca 2023

Spotkaj się z wiedźminem.

Wszyscy od dawna dobrze wiemy, że Geralt nie jest z Rivii a z Łodzi. Zresztą on sam mówił, że to tylko przydomek.
Autor książek o słynnym pogromcy potworów również pochodzi z Łodzi, to nie ulega wątpliwości.

A czy wiecie, że Łódź jest dumna z wiedźmina? Białowłosy widnieje w centrum miasta na boku najwyższego wieżowca mieszkalnego, tzw. Łódzkiego Manhattanu. A ponad to:

ma swój skwer
jego eliksiry serwowano w kawiarni
był tematem muralu przy ul Piotrkowskiej
Oshee wydało specjalną serię napojów z wizerunkiem postaci z sagi

i najważniejsze

➔ już niedługo w EC1 można będzie spotkać się z odtwórcami głównych ról Netflix'owej produkcji: Henry Cavill, Joey Batey, Anya Chalotra i Freya Allan, czyli Geralt, Jaskier, Yennefer i Ciri.

Wiedźmin Fest odbędzie się 24 i 25 czerwca. Andrzej Sapkowski również będzie obecny.

Chcesz dołączyć? Spróbuj zdobyć zaproszenia ⏩ Próba Wiedźmina.

Okazja na wypicie eliksiru miała miejsce w kawiarni "w podwyrku".

"Pełnia" bardzo smaczna, innych nie próbowałam.

Mural, kiedy jeszcze go wykańczali.


Mural na Piotrkowskiej, przed premierą pierwszego sezonu.

Mural z Manhattanu widziany z sąsiedniego wieżowca.

Normalnie energetyków nie pijam, ale w poprzedniej pracy żyłam dzięki Jaskółce.

Jesienna widokówka.

17 komentarzy:

  1. Oj ja czekam na kolejną część Wiedźmina na Netflix. I to bardzo. Przyznam się też, że osobiście znam kogoś, kto malował ten najwyższy ponoć mural na świecie. Fajny wpis. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie Netflixa nie oglądam, ale mam po następne sezony Wiedźmina. Netflix wymyślił sobie zupełnie inną historię niż Sapkowski, ale całkiem ładnie to zmontował i miło popatrzeć.

      Usuń
  2. I have not watched it yet, but I hear everyone talking.. thanks for sharing..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. It's worth reading the book. It's the original story.

      Usuń
  3. Coż za jakaś wiedźminomania! Niestety, to nie dla mnie, fantasy to nie moja bajka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Normalna sprawa, tak jak np. dla mnie romanse i obyczajówki to nie moja bajka.

      Usuń
    2. Moja też nie. Zwłaszcza romanse. To już chyba fantasy bym wolała, bo jednak "Harry'ego Pottera" i "Zmierzch" przeczytałam od deski do deski, podobnie Pilipiuka.

      Usuń
    3. No widzisz, a ja "Zmierzchu" nie potrafię zdzierżyć. Potter O.K.

      Usuń
  4. Dla fanów i poszukiwaczy ciekawostek fajna sprawa!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mój mąż jest fanem twórczości pana Sapkowskiego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całej twórczości nie znam, czytałam jeszcze tylko Trylogię Husycką. Bardzo mnie wciągnęła ta historia.

      Usuń
  6. Zaczynam oglądać trzecią serię, drugą bardzo mnie zawiodła i teraz też nie jestem zachwycona. Nawet Cavil nie pomoże, żal prozy Sapkowskiego.:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromny żal. Można znieść, że reżyser postanowił stworzyć własną historię i tylko imiona bohaterów się zgadzają, ale robić z tego universum LGBT i z najważniejszych bohaterów takie pośmiewisko, to już żenada.
      Nie dziwię się, że Heniek odszedł.

      Usuń
    2. Też jestem mega zawiedziona najnowszymi odcinkami... ogólnie to co jest na Netflixie jakoś niespecjalnie do mnie przemawia i obawiałam się, jak to będzie z Wiedźminem. Czasem znajdzie się perełka, ale i tak na siłę wszędzie znajdą się niepasujące nagie sceny, narkotyki czy właśnie pary o różnych orientacjach. Gdyby to pasowało do historii to super, niech będzie, ale kurcze, nie oszukujmy się, to jest wciskane na siłę.. ;(

      Usuń
    3. Wiele fajnych seriali przestałam oglądać bo z czasem, z kolejnymi sezonami zaczęto skupiać się z związkach homoseksualnych i zmieniała się cała fabuła, przygody odchodziły na drugi plan (najczęściej oglądałam sci-fi). Przestałam oglądać telewizję już lata temu, potem oglądałam w Internecie, ale na dzień dzisiejszy bardzo ciężko jest coś znaleźć na dobrym poziomie i... już przestałam szukać. Czasami coś w kinie obejrzę i to wszystko.

      Usuń
  7. Jak usłyszałam o tym spotkaniu to zrobiło mi się mega przykro, bo mam do Łodzi tak blisko, a akurat teraz jestem za granicą. ;( ...ale jak wrócę to zamierzam zajrzeć do karczmy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ciężko było się dostać, mało osób zaprosili, mnie niestety się nie udało.
      Do jakiej karczmy, coś wiesz o czym ja nie wiem? Jest jakaś wiedźmińska karczma w Łodzi? ^_^

      Usuń