środa, 30 sierpnia 2023

Jeziorsko.

Ten dzień był dla nas wyjątkowym odpoczynkiem. Jeziorsko znane jest najbardziej jako widok z wielkiej tamy gdzie po drugiej stronie piętrzy się ze sporą siłą rzeka Warta. Zmieniliśmy perspektywę przesiadając się na łódź motorową.

Mamy tutaj największy akwen (jak i zbiornik retencyjny) w regionie łódzkim. Ma on bowiem 42,3 km² powierzchni (202,8 mln m³ wody).
Południowa część zbiornika stanowi Rezerwat ornitologiczny „Jeziorsko”, który pokazywałam Wam z różnych stron, między innymi tutaj ⏩Rezerwat ornitologiczny.






Brania były kiepskie, tylko drobnica, kilka malutkich sandaczy.

P.S. Przed oglądaniem trzeba poprawić jakość filmu na HD.

8 komentarzy:

  1. Dawno nie pływałam łódką, żadną, może namówię męża w przyszłym roku na jakieś jeziorko z agroturystyką?
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze kiedy planujemy jechać nad wodę, to dzwoniąc po noclegach, pytam czy łódka jest w cenie. Wariant wypożyczania łodzi na godziny, kompletnie się nie opłaca.
      Na Jeziorsku mamy możliwość wypożyczyć motorówkę na cały dzień z racji tego, że oboje należymy do koła wędkarskiego.

      Usuń
  2. Nooo, woda to wszystko, co najpiękniejsze.
    Tylko zepsułaś mi humor tą rybą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, tego dnia była posucha w tej kwestii, aż wstyd pokazywać taki łup. Ale i tak miło spędzony dzień, nie narzekamy. Mam nadzieję, że do końca sezonu uda się upolować coś wymiarowego na obiad. ;)

      Usuń
    2. To nie marny łup, tylko torturowane żywe, czujące stworzenie.

      Usuń
    3. Jak łowi się z brzegu, wędkarza oblegają koty (albo przynajmniej jeden) i takie małe rybcie daje się im do zjedzenia.

      Usuń
  3. Witam serdecznie ♡
    Super zdjęcia, super miejsce bardzo podobają mi się takie wodne krajobrazy, mogłabym tam mieszkać :) Całe szczęście w mojej wsi jest jezioro, więc zawsze mogę udać się na spacer nad wodę tak jak lubię. Malutkie, ale jest :) Dawno nie byłam na rybce... aż mam ochotę :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie... nie chciałabym tam mieszkać... okolica Jeziorska to nie jest wymarzone miejsce na dom. Ale jakby już pomarzyć o domu nad jeziorem, to na pewno Mazury. :)

      Usuń