sobota, 27 stycznia 2024

Najwyższy budynek w Łodzi – Hi Piotrkowska

Biały, nowoczesny wieżowiec Hi Piotrkowska klasy A+, to wielofunkcyjny kompleks typu mixed - use. Co to znaczy? Już śpieszę z tłumaczeniem:

Mianem mixed use określa się budynki wielofunkcyjne, które łączą kilka funkcji. Po prostu.

Co my tu zatem mamy?
Dwa budynki biurowe z przestrzenią usługową oraz hotel Hampton by Hilton Łódź City Center.
Łączna powierzchnia to 34 tys. mkw.

Ta biała wieża ma 20 pięter co się przekłada na 82 m wysokości, a to czyni ją najwyższym biurowcem w mieście.
Drugi budynek ma 8 pięter.

Co oferują białe budowle oprócz biur?
Tam znajduje się kilka sklepów, klinika medyczna, siłownia oraz kawiarnie.

Architektura rzuca się w oczy
Klasyczna bryła i rytmiczne podziały tworzą ponadczasowy charakter obiektu. To co dostrzegłam po raz pierwszy kiedy spojrzałam na ten budynek, to duże okna. Pomyślałam, że dostęp światła dziennego zapewnia tym ludziom naprawdę komfortowe warunki pracy. Znam z autopsji problem braku światła i niszczenie oczu przy świetlówkach.

Ciekawostka: Hi Piotrkowska trafił do gry komputerowej Counter-Strike: Global Offensive. Został zmapowany i przeniesiony wirtualnie w postaci 57 unikalnych tekstur.

Widok na cały Hi Piotrkowska z okna kawiarni Etno.

Budynek widać z daleka:











A tutaj wyłania się Red Tower – Czerwona Wieża. O nie więcej pisałam tu ⏩Modernizacja Roku.


Red Tower ma interesujące oświetlenie nocne.

10 komentarzy:

  1. Budynek robi wrażenie, jakby był zbudowany z samych okien, aż dziw, że to się wszystko trzyma razem!
    Wyobrażam sobie akcję mycia tej całej powierzchni ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie widziałam mycia okien na tym wieżowcu. Na pewno to robi taka ekipa, która spuszcza się z dachu na linach. Kiedyś to podglądałam na filharmonii, która jest cała szklana.

      Usuń
  2. Drugi budynek, hotelowy, ma 8 pieter, nie 5. Osobiscie mialam pokoj na VIII pietrze. Taki jeden poziomy element to sa dwa pietra.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się w istocie zgadza, nie spojrzałam pod tym kątem na zdjęcie, by to ocenić w najprostszy możliwy sposób. Dane spisywałam ze strony internetowej.
      Wprowadzam poprawkę. 👍

      Usuń
  3. Widziałam ten budynek tyle razy, a nie miałam pojęcia, że jest najwyższy :). Fanie by było zobaczyć widok z góry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie taka możliwość, powstaje tam kawiarnia z tarasem widokowym.

      Usuń
  4. Mamy w Rzeszowie taki "Manhattan", dwudziestokilkupiętrowe potwory ze szkła i stali. Nie znam okropniejszych tworów miasta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zawsze wychodzi ładnie, ale wyobraź sobie widok z góry.

      Usuń
    2. To NIGDY nie wychodzi ładnie.

      Usuń
    3. Zależy. Miasto ma swoje standardy. W mieście będą istnieć duże proste budynki, taka jest potrzeba, taka jest struktura urbanistyczna. Piękno ma dwa oblicza i nie każdy oba rozumie. Jedno piękno dotyczy dzieł rąk ludzkich, drugie rąk bożych. A cała reszta to kwestia wyłącznie gustu odbiorcy.

      Usuń